"vågade inte skaffa mig ett nytt liv" Kan man säga så?

Skaffade mig ett jobb för ett tag sen, ett telefonjobb. Jag jobbade 2 dagar och sen slutade jag.
Anledningen till de va väl för att de inte funkade för mig, folket va trevliga och välkomnade mig och så. Men så som de känns när man kommer till en arbetsplats och alla redan har någon att ty sig till, att gå ut på rasten eller käka tillsammans med hade ju inte jag.
Jag brukar vara en öppen och pratglad person, men detta blev för mycket. För det första så spelade dom musik under tiden jag ska prata i telefon och försöka sälja en produkt, de va mycket svårt! Jag hörde inte vad kunden sa, jag uppfattade inte vad jag själv sa och fick ändå sålt till två st på en dag. De tyckte ju att jag va duktig och så på jobbet, men jag tyckte att de hade gått mycket bättre om de inte fanns en massa musik samtidigt som jag ska snacka med folk i telefon.
Sen till detta att alla va så övertrevliga, kan inte folk bara gå förbi mig som om jag inte fanns istället för att uppmuntra mig hela tiden, de kändes som en falsk kärlek på något sätt. Jag vill få beröm av sånna som verkligen uppskattar mig isåfall. visst att de kändes bra en stund att någon säger, "hej hej, va duktig du va som fått sålt två st på din första dag" bla bla bla. jättefint, men personen känner mig ju inte. Hade känts bättre om dom verkligen ville lära känna mig.. typ "Hej, e du den nya tjejen? hur hamnade du här? vart bor du?" de e ju en början till en bekantskap, men ingen gjorde så där vilket fick mig att vantrivas. Ingen som jobbade där va över 25 heller så de va mer som en skola än ett jobb. Okej att man pratar och är öppen och trevlig och tar kontakt med sina arbetskompisar, men hur ska jag kunna göra de när dom snackar i telefon hela tiden och sen på rasten hade alla redan hittat någon att umgås med, vilket gör att man känner sig lite utanför när man väl hamnar där. tyvärr klarade jag inte av detta och sa upp mig efter 2 dagar då jag kände att jag hade prövat.
Inte för att de va så speciellt kul heller att sitta på häcken och snacka i telefon hela dagarna, då va de roligare att städa måste jag säga, även om morgonarna va tidiga på städet.

Nu kl 3 eller 4 ska jag ner till tvätten som vanligt på torsdagar -.- blä!
Sen ska jag träffa Tina, ta en fika och babbla lite, wippie de va längesen! Sen får vi se vad som händer, vill hitta på något ruskigt kul känner jag iaf!
hubub

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0