Starbucks i göteborg

Det nya kaféet ska öppna i Centralstationen i Göteborg. – Förhoppningen är att kunna öppna vintern 2012, säger Lars Edengréen, vd för Scandinavian Service Partner, som har licensavtal med Starbucks, till DI. Även ett kafé planeras öppna i Malmö under våren 2012. För ett år sedan öppnades det första Starbuckskaféet i Sverige på Arlanda. Försäljningen har gått över företagets förväntningar, en av anledningarna till att företaget nu öppnar fler kaféer i Sverige. Starbucks är världens största kafékedja och omsätter, enligt DI, 10 miljarder dollar om året. Förutom kaféerna i Göteborg och Malmö hör 1000 nya kaféer i Kina till företagets framtidsplaner. Blev glad när min vän Josefine la upp dehär på sin blogg och jag fick se de! dom har världens goaste grejer på starbucks, synd bara att jag inte bor hemma då, men de finns la antagligen och om inte så dödar jag någon men de finns väl antagligen starbucks i nya zeeland.. hoppas jag. Nu ska jag dra te banken och sen ska jag handla för första gången till mig själv som om jag bodde själv.. tufft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0