Sängen

Sov hos Tina inatt! Va skönt och slippa sova i en stor lägenhet alldeles ensam måste jag säga! Vi färgade båda håret igår :) tina blekte sitt hår och jag är mörkhårig med en röd nyans nu :) jättefina är vi båda två! Tänkte igår på när två delar på en enbädds säng och den som ligger ytterst att den personen sällan ramlar ut ur sängen, att hjärnan har lärt sig kontrollera de under sömnen. Väldigt otroligt med mäniskokroppen att allt verkligen går att träna in sålänge man har viljan till de, hade varit lite jobbigt om man ramlade ut ur sängen varje natt och vaknade på golvet , vilket jag faktiskt gjorde väldigt ofta som barn och då hade jag också våningssäng som jag lyckats ramla ut ifrån hur nu de går till? Ville bara ta upp den tanken, tycker det är ganska intressant att hjärnan tar in så mycket på den lilla delen av hjärnan vi använder för att tänka och röra oss.

Jag hade visst fel om hjärnan där det sista kära vänner, läs under kommentarer så kan ni läsa där om ni är intresserade. Tycker ändå att det är fascinerande att hjärnan styr så mycket och har ett sånt minne för saker som vi inte själva vet att vi minns i princip.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi hade så mysigt! :3 Önskar vi hade haft lite mer tid att spenda bara.



Angående hjärnan så är det en fullständig myt att vi bara använder 10% av den, men det är det verkligen inte många som vet! Kolla länken;

http://medvetenskap.wordpress.com/2009/08/19/myten-att-vi-bara-anvander-10-av-hjarnan/



Om du är intresserad av att lära dig mer om hjärnan så kan du kolla här;

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=406&grupp=5013



Massa bra program att lyssna på! :D

2011-10-12 @ 14:16:16
URL: http://nintendotina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0